KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 3 April 2012

En. Ken accident lagi! Kali ni bukan salah aku!

Dalam perjalanan balik, 1 lampu isyarat di hadapan Hospital Ampang tak menyala. Kereta dari arah depan nak masuk ke simpang di sebelah kiri tidak bergerak. begitu juga kenderaan dari simpang kiri takde tanda-tanda nak lalu. Aku pun  melajukan En. Ken apabila tiba-tiba...

Motor dari simpang sebelah kiri tiba-tiba melintas. Aku tak sempat hon. Aku cuba brek. Tapi aku langgar juga orang tu. Motor tu tergelincir (pada aku la) di depan kereta aku. Pada aku impak agak kuat. Tapi penunnggang motor tu bangun macam takde apa-apa. Penunggang motor tu agak marah dengan aku. Tapi pembonceng tak kata apa-apa. Sekadar tolak motor ke tepi. 

Aku pula memandu ke depan. Tak suka nak berhenti bergaduh di tengah jalan. Menyusahkan orang. Tapi motor tu takde pula usaha nak ikut aku minta ganti rugi. Pelik gak (walaupun bukan salah aku. Dah nampak aku tengah lintas jalan tu, kenapa kau tiba-tiba meluru? Padahal ko dah elok dah berhenti tadi)

Aku bawa je kereta aku tu sampai ke kedai buah. Sempat la juga singgah bank (tapi tak berani nak tengok kereta. Sampai di kedai buah, barulah aku tahu betapa teruknya kesan kemalangan tu. 

BUMPER AKU PECAH! Bukan pecah sikit-sikit! Pecah teruk. Memang la kena ganti bumper baru. No plet pun hilang terus! Gril pun patah!

Ya Allah!! Tensionnya aku dengan hal ni.. Hari ni baru 2 April. Gaji aku di bank dah tinggal RM80 je. Tiba-tiba, boleh pula benda macam ni jadi. Mana aku nak cari duit? Boleh tak kalau aku buat toya je? Aku tak nak repair sampai la gaji masuk bulan ni.

Kalau aku tahu la nak jadi macam ni, takde la aku pergi ketuk bumper aku masa cuti sekolah hari tu. Selamat RM80. Arghh!!! Bencinya!!!

p/s: Tapi aku masih lagi bernasib baik berbanding seorang pakcik jaga sekolah aku. Dengar cerita, dia takde rumah. Entah macam mana la dia hidup.. Entah di mana dia tidur, entah apa dia makan. Takkan dia takde keluarga yang kisahkan dia kot? Hurmm...

p/p/s: takde gambar dalam internet yang boleh gambarkan tahap kecederaan En. Ken. SEDIHNYA!!!!

4 ulasan:

  1. Sabarlah.. Ada hikmah disebaliknya tu..

    BalasPadam
  2. Huhu.. yup.. tak kisah sangat. biasa la tu.. risau orang tu je

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama