KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 7 April 2012

Minggu yang penat

Minggu ni adalah agak penat bagi aku. Kenapa? Sebab aku guru bertugas minggu ni. Walaupun aku takde la datang awal ke, buka pintu bilik guru ke, aku tetap terasa penat. Terima kasih kepada Nazirah, kerja mengira markah kebersihan dan buat buku laporan, dia yang buat lebih.. huhuhu..

Minggu ni juga aku kemalangan. Orang kata kuat juga kemalangan tu. Tapi aku yakin penunggang motor tu tak apa-apa. Aku harap dia tak apa-apa. kos baik pulih En. Ken adalah seperti berikut:
1- Radiator - RM250
2- Bumper dan nombor plet: RM230
3- housing lampu signal kat tepi - RM35 (tak beli lagi. tengah riki harga lagi)
Jumlah = RM515 (macam nombor kem wataniah aku dulu plak)

Hari ni ada kenduri kahwin kawan sekerja aku dan kenduri aqiqah anak kawan sekolah aku. Dua-dua aku tak pergi sebab paginya aku ada kelas sofbol di SMK Raja Abdullah. Sangat tak best bila kau hadir ke perjumpaan yang peserta lain dah kena satu sama lain dan kau seorang yang asing. Lagi tak best bila jalan balik tu sesak. Balik rumah terus aku kepenatan.

Minggu ni juga aku tahu yang aku dikelilingi oleh orang yang baik. Mereka tak sempurna tapi mereka cukup baik. Mereka membantu aku bila aku memerlukan. Terima kasih.

Minggu ni juga aku rasa bersalah pada anak murid aku. Aku suruh mereka buat kotak tapi aku tak dapat hasil pun dari murid tingkatan 5. Bahkan ada anak murid aku dah asyik ponteng je kerjanya. Aku garang sangat ke? Aku ada buat salah dengan mereka ke? Entah la. Aku tak pasti. Dan aku tak rasa aku sanggup nak tanya pada mereka sebab jujur, aku sangat marah dengan mereka dan aku takkan bercakap dengan orang yang aku marah. Tengoklah macam mana nanti.

Minggu ni juga aku sedar yang kalau kita berniat untuk melupakan, lupakanlah segera. Tak perlu tunggu diri bersedia sebab kita tak mungkin akan bersedia untuk melupakan. Just do what you think you should do. Dan sekarang aku sedang berusaha untuk melakukan apa yang sepatutnya.

Maaf dah tak berapa kerap update. mood menulis tak berapa hebat macam mula-mula dulu. Momentum dah merosot.. Terima kasih la kalau korang sudi datang blog ni.. TERHARU!

Oh, masa dalam kereta tadi, aku sempat rakam suara aku sendiri ye. Aku nak tau, macam mana suara aku sebenarnya. Aku rasa bukan aku sorang buat macam tu kan? kan? Tolonglah cakap ye!!!Uh..uh.. dan bagi aku suara aku macam budak-budak. Pitching? Ke laut lepas. Lirik pun salah. Nafas tak sampai. Lepas ni, aku tak boleh la syok sendiri melalak sana sini.. Sedih.. =(

Ah.. kadang-kadang kita tak boleh terlalu mengadili sesuatu perkara..

Macam mana kita boleh penat (banyak guna tenaga) tapi makin gemuk (tukar tenaga berlebihan jadi lemak)??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama