KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 19 Mei 2011

Puding Roti Cincai

Petang tadi, sambil menunggu budak-budak buat amali, aku dan Kak Mas dah lapar gila. Argghh!!! Tak tahan!! Maka, Kak Mas pergi la ambil roti dari pejabat.

Aku tengok je apa yang Kak Mas nak buat. Kak Mas memang tere bab masak hentam-hentam ni. Hari ni lak dia nak buat puding roti. So, ini la resepi yang aku nak share dengan korang semua.
=====================================

Puding Roti Ala Barang Terbuang (sadis tak nama?)

Bahan-bahan:
Roti
Telur 1 biji
Susu sejat
Marjerin
Seri kaya
Kismis

Kaedah:
1- Pecahkan telur. Campurkan susu, marjerin dan seri kaya. Kacau hingga puas hati.
2- Ambil roti. Koyakkan sesuka hati. Letak atas dulang tak lekat (non-stick)
3- Tuangkan campuran telur, susu marjerin dan kaya ke atas roti.
4- Tabur kismis
5- Bakar dalam ketuhar (suhu 180c)

p/s: Puding roti yang terhasil adalah agak basah dan lembut. Jangan tanya aku macam mana nak buat puding tu keras ke.. kering ke.. Aku makan je tadi.
p/p/s: Nama puding roti tu begitu sebab kami guna barang-barang yang saki-baki kat bengkel.
p/p/p/s: Dulu mak aku buat guna air teh atau nescafe susu sebab rumah kami takde susu sejat.

Lebih kurang gini la hasilnya. Tapi ni cantik.. yang Kak Mas punya tadi cincai je.. tapi sedap gak..

2 ulasan:

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama