KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 8 Mei 2011

Keputusan UPU dan kolej matrikulasi dah keluar..

Keputusan ke universiti dan kolej matrikulasi dah keluar. Adik aku dapat:
1- Kolej Matrikulasi Selangor di Banting
2- Unimas di Kota Samarahan

Adik aku ni, alkisahnya, tak pernah la duduk sendiri. Jadi bab pengurusan diri tu kurang sikit (macam aku lebih la kan?) jadi, bila keputusan dah keluar, bila diberitahu je dapat Sarawak, perkara pertama yang adik aku keluhkan ialah, " Ala.. siapa nak basuh baju Ika?"

Biar aku ulang semula ayat aku. Adik aku ni memang kurang sikit kalau bab pengurusan diri. Sepanjang dia bercuti ni, bab masak memang tak perlu risau la. Lepas la kalau untuk dia mengisi perut sendiri. Cuma bab membasuh ni, dia memang kurang sikit.

Cadangnya, kalau dia dapat Matrikulasi Banting tu, memang balik tiap minggu la gamaknya. Tapi bila mengenangkan persaingan antara pelajar matrik, calon STPM, diploma dan pelajar program foundation universiti, program matrikulasi ni seperti menjadi pilihan akhir. Adalah lebih baik ambil foundation sebab universiti mesti mendahulukan pelajar foundationnya dahulu berbanding calon lain kan?

Selain dari itu, kawan adik aku juga mengajaknya untuk menyambung pelajaran di Mesir dalam bidang perubatan (by the way, kerajaan nak stop sekejap pengambilan student medic? Apa kes? Selalu fikir pendek la menteri-menteri sekarang ni! Takpe, benda ni aku ulas lain kali)

Mak aku sekarang sedang berkira-kira nak pindah ke Sarawak. Dia nak teman adik aku sebab dia risau takde orang nk tengok adik aku. Kalau dia pindah sana, semua ikut, rumah ini aku yang punya!!! Wakakakaka!!!

Adakah kalau adik aku nak peri sambung belajar di Mesir, mak aku akan ikut jugak? Tidak. Alasan dia mudah. Kawan adik aku ada.. Haha

Serius, kalau mak aku tunaikan kata-kata dia, mak aku akan jadi emak yang pertama minta tukar tempat kerja dan berpindah sebab anak sambung belajar..

By the way, aku sedang berkira-kira untuk mewasiatkan komputer aku ni kepada adik aku. Dengan kata lain, aku akan berpisah dgn Adik Toshi yang hensem, yang baik, yang taat, yg kadang2 ngada tapi aku sangat sayang.. Hurm.. kena peluk cium selalu, kena format, kena pindahkan fail..

Anyway, tahniah utk adik aku kerana dapat sambung belajar.. Lepas ni aku dah tak yah ambil nombor untuk online!! Yess!! (padahal adik aku yang selalu mengalah! haha!!)

4 ulasan:

  1. kalo rajin amik la matrik. save masa sket

    BalasPadam
  2. dia rajin.. tapi tu la.. bab persaingan.. sebab kalau foundation, secure sikit tempat..

    foundation berapa lama?

    BalasPadam
  3. semua matrik sama je.. semua under KPM, cuma tempat belaja je berbeza, jauh sgt la unimas tu.. linda

    BalasPadam
  4. yup.. KPM mana2 pun sama.. tapi bab persaingan tu yg lemau.. sebab tu pilih foundation..

    foundation mmg dh bawah uni..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama