KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 24 April 2011

10 sebab kenapa blog aku tersadai.. Hehe

En. Anif telah menyarankan aku agar menulis resepi untuk mengelakkan blog ni dari terbengkalai.. Hehe.. masalahnya En. Anif, saya ni tak pandai masak la.. serius. Saya hanya pandai masak apa yang saya ajar pada budak. Itupun, takde lah pandai sangat. Saya hanya bagi arahan, budak yang pandai. Macam mana ek?

Jadi, biarlah saya jawab soalan kedua dulu buat masa ni iaitu:

10 sebab kenapa blog tidak dikemaskini (update)
1- Sibuk. terlalu sibuk. Sibuk baca komik dan baca komik lagi (aku dah jumpa komik Hajime kindaichi.. huhu)
2- Serabut dengan kerja sekolah. Jadi tak mampu nak menulis. Kalau tulis karang, tah apa-apa pula hasilnya.
3- Skil tumpul. Rentetan dari no. 2, skil jarang diasah, maka makin tumpul. Banyak entry aku tulis. Tapi semuanya hanya separuh jalan.
4- Terlalu banyak benda nak cerita. Sampai cerita tu bercampur aduk. Sangat tak sesuai untuk dijadikan bahan bacaan atau contoh karangan.
5- Tengah jiwang. Ini menyebabkan aku nak tulis entry yang jiwang-jiwang. Masalahnya entry jiwang-jiwang tak sesuai dengan pembaca blog aku yang gagah perkasa macam aku.
6- Aku penjawat awam. Ini menyebabkan aku perlu berfikir terlebih dahulu sebelum aku meluahkan semua yang aku fikirkan (biasalah.. kadang-kadang, dengan ayah sendiri pun kita bertelagah juga kan?)
7- Lagu yang aku minat macam dah takde lagi dah. Ok.. sebenarnya aku ada banyak lagi lagu yang aku suka. Cuma.. masa tengah blur haritu, lagu apa nak letak dalam blog pun, aku tak dapat nak fikir.
8- Selera tengah naik. Makan sambil baca komik adalah lagi best daripada makan sambil menaip.
9- Tengah gatal. Ok, aku akui, aku tengah gatal.. Aku cuba mencari kawan baru melalui chatroom yahoo. Siap buat nick baru lagi supaya ramai laki buzz aku.. hasilnya? Huhu.. Tak best.. tulis blog lagi best.. (tu yang aku insaf ni)
10- Sibuk blogwalking. Pernah aku tidur pukul 2 pagi sebab aku berjalan-jalan ke blog-blog yang ada dalam senarai aku (yup.. sangat blur sampai hanya mampu blogwalking dan tak mampu komen)

Yess!!! Aku berjaya!!! Berjaya!! Terima En. Anif sebab bagi idea.. hehe

4 ulasan:

  1. Tahniah kerana berjaya juga buat "entry". :)

    BalasPadam
  2. semua ni atas jasa baik en. anif.. tq.. =) =) =)

    BalasPadam
  3. Aiks tak akan kosong sahaja. Tolong sediakan ayam golek sekor sebagai pengerarnya :-)

    BalasPadam
  4. En. anif kata dia x makan ayam golek.. =p

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama