KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 8 Disember 2009

fenomena facebook. perlu ke?

akhirnye... datang gak mood aku nak mencoret 1-2,3,4,5.. tah berapa byk perkara kat dalam blog aku nih.. bukan senang mood nk dtg.. kdg2 sibuk dgn kedai mkn.. kdg2 sibuk mencari harta karun.. kdg2 sibuk jaga rimau.. semua ni gara2 facebook..

so, aku rasa, biar la aku membebel pasal facebook ni.

hurmm.. boleh dikatakan, facebook (fb) ni dah jadi mcm fenomena lak kat mana2.. dah lama sebenrnya facebook ni tapi aku baru je aktif. well, ada la dalam 5-6 bulan kot.. aku join fb ni sebab kwn2 aku ramai yg join.. nizar kot yg suruh aku aktif.. dia tegur aku aku kat dalam friendster (fs) soh aku join fb coz dia nk kumpulkan balik budak2 darjah 6 raya...

mula dr situ, aku aktif sikit la fb.. kwn2 aku, aku pon xsure cane leh bertambah. yg aku tau, most ialah budak 6 raya, n kwn2 semsas aku la..

tapi, bila aku tgk betapa fenomenanya fb ni sampai aku selalu baca post dorang ni, tgh keje pon main fb.. mak aku pon citer pegawai kat opis dia pon main fb.. yg paling aku terkejut bila aku tgk ada cikgu sekolah aku sanggup bawa laptop untuk dapatkan wirelee sekolah utk main fb.. tu belom lagi campur penyampai2 radio yg dok pomot fb.. byk lagi la..

hebat sgt ke fb ni? aku pon x pasti.. yg pastinya aku surf fb utk game.. (silly game actually. but still, i'm addicted to it). kdg2 aku tgk feed dr kwn2.. (kelebihan fb ni banding social network yg lain ialah kita leh respon pada feed@ update kwn2) dan kita leh mcm berborak beramai2..

tapi perlu ke sampai jadi 1 fenomena? yg game dia pon, aku rasa, aku nk stop dah.. dulu main yakuza lord, sampai hujung aku benti la.. ni, main zoo, cafe dan treasure madness, tah bila baru nk abis.. maybe aku xkan habiskan. terlalu byk komitmen diperlukan.. kdg2 terasa bodo sbb sanggup buka komp semata2 nk pastikan mknn aku x basi..

adik2 aku, alhamdulillah, lom lagi addicted to fb.. ye la.. muda remaja.. masih sibuk dgn myspace.. myspace aku lak dah kena blok sbb byk kali kena phish.. siot la phisher sekalian..

pape pon, incek rosli pernah forward kata fb ni menyokong yahudi. ye ke? klu ye, cepat2 la org kita lak tubuhkan social network sendiri.. aku mesti daftar punya la... hahaha.. siyes.. aku x sure tah bape byk dah akaun social network aku skrg..

kepada semua yg terlalu addiced dgn fb tu.. dah2 la.. termasuk aku la nih.. blog lagi best!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama