KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 8 Disember 2009

aku dan handphone

aku gi LIMA kat langkawi minggu lepas. before nk gi, pengajur (wan azizan) beria la telefon aku.. alahai.. rasa bersalahnya la buat org terpaksa telefon aku.. aku ni mmg jenis suka sms melainkan dah terdesak or nk cepat. selagi bnda tu leh sms, baik la sms bagi aku...

mujur la.. handphone aku ni, betrinya mmg xthn lama. betri tipu katakan.. huhu..bila dia call je, cepat la matinya.. terus la aku buat alasan, "sbb tu suka sms.. kalau call, cepat je putus...".

the next time wan call aku, dia kata, " leh cakap x ni? kalau xleh, bagi wan phone tu.. biar wan campak dalm longkang..".. (err.. betul ke wan? x ingat la plak.. tapi lebih kurang gitu la..)

=====================================================================

daripada stimulasi di atas, ada 2 bnda aku nk cerita dalam post ni.
1- kenapa aku suka sms dari call
2-kenapa aku masih pakai handphone aku sekarang ni..

====================================================================

1- kenapa aku suka sms dari call

mudah je.. sms memberi aku masa untuk berfikir sebelum menjawab. umum yg kenal aku, rata2 tau aku ni mempunyai 1 tabiat buruk yg suka blurt out apa je yg terpikir kat kepala otak aku tanpa pikir pjg.. sometimes bnda tu betul.. tapi bila keadaan memerlukan diplomatik, aku rasa, sms lagi baik.. kalau x, lagi la emo aku menguasai sesuatu perbincangan tu.. huhu

wan kata, dia suka call sbb boleh dengar suara dan tau keikhlasan sesorang.. yup.. sbb tu aku suka sms.. sbb aku leh lindung perasaan aku yg sebenar.. aku xde masalah untuk meletakkan emosi dlm sms aku.. sms aku sangat colourful (aku rasa la) kalau aku nk..

call mahal la.. mmg sangat sesuai untuk sesuatu yg memerlukan jawapan yg segera... tp klu setakat nk flirt2 tu.. sms sudah la.. lagi la.. sms ada 160 karakter.. gunakan sepenuhnye... banyak yg kita leh cerita (hehe.. aku mmg kedekut sikit dlm sesetengah hal)



2-kenapa aku masih pakai handphone aku sekarang ni.. hurm...actually, ramai lagi kwn aku yg pakai handphone yg lagi kuno dari hp2 aku ni.. yup.. aku pakai 2 hp.. 1 nokia 1100 (beli kat mines dengan yan tahun 2004..untuk mak) dan satu lagi nokia 2600 (x ingat beli thn bila.... 2006 kot..untuk mak sbb aku nk rampas handphone 1100 mak).




nokia 1100



hp 1100 tu dah pernah jatuh longkang depan toilet budak kat sekola aku.. terperanjat punya pasal, terus aku amik dan basuh hp tu bawah air paip.. hahaha.. ada ciri2 bodo di situ.. tapi sape yg sanggup pakai hp jatuh kat longkang depan toilet tanpa membasuhnya dulu? hasilnya, skrin dia hilang sbb aku tertekan kuat sangat masa nk merenjis air dr hp tu.. kena hantar gi kedai betulkan sound.. rabak rm 50 gak la..



nokia 2600




hp nokia 2600 ni aku dapat sbb mak aku teringin nk pakai hp ada kamera..bukan apa.. senang la anak2 dia nk conquer hp dia.. mmg ye pon.. adik aku buat mcm hp dia.. mcm2 dia buat kat hp tu.. bila aku tgk2 kat tenet, didapati, nokia 2600 ni antara hp nokia paling tahan lasak. patut la.. mcm2 berlaku, dia tetap maintain..

aku sebenarnya seorang yg mata keranjang dan rambang mata... aku dah lama teringin nk beli hp yg ada kamera.. ye la.. baru la up to date dgn org lain.. tapi.. aku ada 1 masalah besar... selain drpd masalah bateri, kedua2 hp aku ni xde masalah langsung. apa alasan aku nk tinggalkan mereka dan mendapatkan yg baru? nk trade in? aku berani jamin, aku xkn dapat RM20 pon utk kedua2 hp aku ni..

aku ada gak survey kat mudah .my kalau2 hp aku ni ada value.. mmg ada org jual dalam rm50 gak la utk 1 hp ni.. tapi.. sekali lagi.. kedua2 hp ni xde masalah selain dr betrinya yg kong. xkn la besar betul hukuman yg aku nak jatuhkan atas mereka? lagipon, aku xsampai hati nk jual mahal2 hp tu.. ikutkan, klu ada org nk, aku nk je bg free.. sekali lagi aku x sanggup.. lagipon, ada ke yg nk? budak sekarang..hp lg hebat2 dr aku punya.

lagipon, radhi masih lg pakai 330.. aku berani bet, padil pon masih pakai 3310 dia... so, biarla aku belajar menjadi org yg setia seperti mereka....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama