KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 20 Mac 2009

sanggup x korang tipu org utk duit?

hurmm...

aku xtau la..ni diri aku..aku jenis yg xtergamak nk menipu duit org supaya aku ada duit atau kaya..n aku anggap semua orang macam tu..

bukan masalah duit halal atau haram..aku xnak sentuh bab tu sbb mmg dah termaktub. dah xleh ubah. cuma, aku xrasa aku sanggup susahkan org lain (secara sengaja) supaya aku senang (tapi honestly, aku suka naik keta kwn. aku xsuka drive). korang camne?

hurmm..buat masa ni sahih aku kena tipu dengan seller kat mudah.my.. dia kata dia melayu (aku assume Islam la n xsanggup makan duit haram).

dia kata nama dia hashim (sama nama dgn paklong aku) nak jual handset g900 dgn harga rm450. mmg xde org lain letak harga tu. aku kontek (no fon 0175135474-sila salin dan ingat no ni baik2) dia n terus deal nak beli..aku masukkan duit petang tu gak.

hari isnin, dia sms aku kata duit xmasuk lagi. nasib baik dia xpos lagi fon tu..aku check kat maybank aku, mmg dah masuk, aku minta dia confirmkan pada hari selasa. hari selasa, dia kata ok, no prob, dia akan pos handset tu pada hari rabu...

guess what? sabtu ni, genap la 14 hari aku transfer duit (ke 21 hari?) jangan kata handphone, surat cinta pon aku xdapat.surat hanya utk mak bapak aku. apa maknanya agak2nye ek? ye..aku dah membazir rm450 kepada seorang manusia yg pikirkan diri sendiri. xpikir kesusahan org lain..

jujur aku katakan,melainkan, dia kemalangan semasa nk pos handset tu, pada aku, xde alasan utk aku maafkan dia. sebab dia sengaja. dia bukan berhutang dan x mampu bayar. dia sengaja tipu. so, kita jumpa je la nanti..

tapi, apa yg aku kena ni xseteruk mana (tapi rm450 tu tetap duit) kalau dibandingkan dgn org yg tertipu nak beli rumah kosong kat taman aku ni. org tu, nak beli rumah yg mmg agak teruk la pada aku. seingat aku, sejak aku ada memori di rumah ni, rumah tu mmg kosong. tapi ada org nk beli. ok la tu..

org tu dah labur dalam rm60k kot. kalau aku xsilap la..dia bayar pada individu yang mengaku tuan punya rumah kosong tu. sampai masa, org yg ngaku tuan rumah tu lesap..yg pembeli ni nganga je la hilang 60k..tuan rumah sebebnar masih menjadi misteri. rumah tu dah terlalu lama kosong sampaikan xleh detect kalu penipu ngaku jadi owner.

siyes..aku harap yang ngaku tu org bukan Islam. aku bukan apa..ko dah tau hukum still nak buat..aku xtau la nak kata apa..mmg la manusia yg teruk. kalau dia dalam kesusahan pon, cari la cara lain nak kumpul duit..perlu ke menipu? tapi bukan tu je cara org nak cari untung..ada lagi..jap lagi aku citer..

kepada semua yg minat beli barang kat internet, sila beli dari seller yg ada kedai tetap..at least, dia segan nak cekau duit kita..kat mudah.my, aku cadangakn, beli COD je la..serik aku kena dengan hashim ni.

kepada hashim, tahniah kerana telah menyebabkan aku hilang kepercayaan kepada manusia lain!

p/s: jgn lupa no fon hashim ni 0175135474. jgn biarkan diri anda ditipu hashim...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama