KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 20 Februari 2012

Kesal dan Keliru

Berbual dengan mak. Mak serius berjaya buat aku menyesal sebab tak pilih untuk bersara pada umur 60. Katanya, kalau pilih untuk bersara umur 60 ni, banyak kelebihan berbanding mereka yang pencen umur 56/58.

Aku agak nyesal sebab sekarang ni, perkhidmatan aku 31 tahun 3 bulan. Kalau aku ambil cuti tanpa gaji, boleh ambil kurang dari 1 tahun je la. Kalau terlebih karang, tak cukup 30 tahun perkhidmatan, tak dapat pencen 60% dari gaji mati..

Tapi, seriously, aku larat ke kerja lebih dari umur 56 tahun? Hurmmm... kalau la aku dah tak layak nak dapat pencen penuh, apa kata, aku minta je cuti tanpa gaji banyak-banyak, sekadar cukup untuk syarat minimum dapat pencen 50% gaji? Ok tak? Tapi 50% dengan 60% tu banyak bezanya woo... Kalau gaji mati 5000, tak ke 500 beza pencen tu? Banyak tu....

Huhuhu.. Aku benci bila aku sangat materialistik. Tapi aku memang materialistik pun. Hahaha..

Dalam hal lain yang tak berkaitan... Aku masih tak tau nak sambung belajar dalam bidang apa.. Tolong bagi idea kat aku boleh tak? Aku sangat teringin untuk sambung belajar. Nope. Tak nak ambil pedagogi.. atau kemahiran berfikir. Aku tak minat subjek gitu..

Bagi idea please??? Aku ingat nak ambil geografi. tapi dengar cerita, ada di USM je. Kalau nak dekat dengan rumah, UPM atau UKM la.. Tapi orang kata, UPSI, lecturer dia boleh lebih kurang.. hurmm..

Bagi pendapat ok? Kalau boleh nak apply tahun ni. Lagi lama tangguh, lagi tua aku. Makin kurang kebolehan nak serap ilmu

1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama