KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 23 Mei 2009

Minta je la. Allah pasti makbulkan..

aku gi melaka pada 17 n 18 mei yg lalu..ada keje sikit. sambil tu berpeluang jumpa kwn2 maktab. keje kami setel dalam kul 9 mlm 17hb tu (ahad). so, kami amik keputusan nak kuar jalan2 merayap kat melaka nih..

sebenarnya, aku dah leh jangka apa yg bakal terjadi.. melaka ni terkenal dgn jalan sehalanya.. tiap kali aku gi melaka, mesti sesat punya.. sama ada masa nak pergi, merayap, mahupon masa balik..

malam tu kami parking dekat dengan kaunter tiket sg melaka cruise tapi x try pon cruise tu.. kami jez bergambar dgn kincir air.. suasana mlm tanpa bulan (aku x sure sebenarnya ada bulan x) berbekalkan lampu yg berwarna biru, kami bergambar.. ha kau.. jadi la makhluk biru.. kui3...

pastu kami ke jonker walk.. pas dah shopping sikit, kami pon balik.. yg aku ingat, bila aku baca peta ada tulis jalan laksamana.. so, kami pusing la bandar melaka tu berkali2.. masa tu, aku cakap, tu la.. nak sangat round melaka, dapat round betul2 ha..

esoknya, kami gi ke medan samudera.. nak beli barang sikit.. kami redah je parking tanpa tiket..sudahnya, aku disaman. gara2 malas nk beli tiket parking yg benilai rm0.50 sejam, aku disaman rm30. apa lagi, mengamuk la aku.. habis keluar semua vocab sumpah seranah aku (i bet, all of my fren yg kenal aku, tau vocab aku luas bila bab menyumpah ni). sekali bila tanya, org tu kata, klu gi pejabat MBMB leh dapat diskaun..

kami gi ke MBMB.. siyes cantik.. huhu.. kak dila kata dia dah lama teringin nak gi situ tapi xde alasan.. haha.. dapat gak gi.. sempat gak bergambar kat situ.. saman aku dapat diskaun-RM5 je.. sama dgn harga 1 buku parking.

pastu kami teruskan perjalanan.. aku kata nk gi bangi.. kami singgah bangi.. pastu, kak dila nampak perkataan kajang.. terus nak mkn sate kajang.. dapat gak..

masa on d way balik, kami bincang tentang hiway n tol masing2.. tol plus kami dah biasa.. 1 tol amik tiket, 1 tol byr.. kalau grand saga.. tol byk byr rm1, rm1, rm1. tol yg ni sgt patut aku elakkan on d way balik ke ampang ni memandangkan 1) jalannye jauh 2)tol byk n aku malas nk buka pintu aku. tingkap rosak.. 3) sbb nak hantar kak dila ke komuter..

pastu mrr.. hiway tanpa tol... akhir sekali, kajang silk.. aku kata xde tol.. kak dila kata ada tol.. dan kami dapat jawapan waktu tu gak.. kami tersalah selekoh n hasilnya, kami masukk ke kajang silk dan byr tol rm1.. lepas tu kami dapat buat lencongan ke hiway plus balik..

pengajaran dari cerita ni.. Allah akan makbulkan tiap apa yg kita nk.. jalan2 kat melaka? nk tau kjg silk ada tol x? mkn sate kajang? pergi ke MBMB? semua Allah tunaikan.. alangkah indahnya dunia kalau aku mintak PTK aku dapat 4,4 masa tu...huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama