KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 3 Mei 2009

me n my new fren n rahsia yg perlu dipegang

hurm....2-3 menjak ni, aku mendekati 1 golongan gelap... apakah golongan itu? kuang3... hurm... aku pon x sangka aku boleh berkawan dgn dorang ni.. sebab honestly, aku sendiri x setuju dengan aliran yg mereka pilih.

sebenarnye, benda ni bermula bila aku mencari artikel berkaitan fotografi.. terpergi la kat blog seorang insan ni... lepas baca tutorial dia dalam post tu, aku baca lak post2 lain dalam blog dia. pastu, aku go through plak blog2 org lain dalam komuniti tu..

pastu, aku dapati, aku suka apa yg dorang tulis.. mereka tidaklah se'gelap' yang aku sangkakan..mereka x la sentiasa pikir benda x baik tu.. malah, ada juga tulisan mereka dalam blog tu yg buat aku tersentuh. mereka jujur..luahkan apa yang terbuku kat hati dorang.. x mcm kita.. x macam aku yg kadang kala berselindung..x luah apa yg aku rasa.. nape? tah la.. mungkin sbb aku nk org nampak yg naik2 je pada diri aku? tah la

bermula dari sejak tu, aku join la komuniti dorang.. aku x rasa yg aku akan diterima kalau aku guna identiti sebenar aku, lagipon, naya la kalau aku kantoi kan? so, aku diamkan la diri.. tapi, seperti biasa, aku mesti la bagi komen kat setiap disscussion n blog yg aku suka.. dan sekarang aku dah mula chat dgn dorang ni...(honestly, i'm getting addicted to it..tiap mlm aku chat)

aku dapati, seriously, aku suka kawan dgn dorang.. bertukar2 pandangan..(huhu) layan adik2 kecik.. n sometimes try to remind them a few things yg dorang lupa (mereka juga ada ingatkan aku ttg beberapa perkara). alhamdulillah, identiti aku lom lagi diketahui ramai..

cuma, aku dapati, dorang ni ada beberapa kelemahan..
1- dorang ni terlalu kuat jeles la..(hehe..sori..)
2- mungkin, disebabkan dorang ni memegang rahsia besar (iaitu status dorang skrg), jadi byk sgt isu timbul.. isu org menipu la..isu gmbr tipu la..isu buka byk akaun utk memperdaya org la...(hehe..terkena btg hidung aku gak tuh)

perkara ni menyebabkan ada pergelutan sikit dalam komuniti tu.. aku pon jadi mangsa kerana xnak dedahkan gambar aku (aiyo..gila ka mau letak gambar aku?)... am i too good to be true yg dorang xleh nak caye? isk3...

nape begitu buruk sekali sangkaan mereka terhadap sesama dorang? pada aku, standard la org menipu kat alam maya ni.. sbb kita x nampak org yg kita kwn tu..camna kita nk tau dia ok x? kalau kita xtau dia ok x, camne kita nak reveal identiti sebenar kita pada org kita x kenal ni?

lagipon, ada x dorang terpikir, org yg join cyber community ni, selain drpd nak bertuka2 pandangan, ni la cara dorang nak get away daripada masalah dorang kat dunia nyata ni... kalau kat dunia cyber pon byk prob, isk.. katne lagi dia nak ngadu..?

camne aku tau? sbb tu la cara aku nak lari dr masalah.. xsemua kawan kita ready nk dengar masalah kita.. jadi aku selalu gi chat room.. untuk berborak dgn org dan menjadi diri aku yg lagi satu.. yg x setabah di dunia nyata.. yg nak mengadu..

pape pon, aku kena bercuti dulu dari berchatting dgn dorang nih... kembali ke alam realiti jap..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama