KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 4 Mei 2013

Seorang pakcik dengan hasil khat

Semalam aku dan mak pergi beli makanan di Bukit Indah. Masa menunggu makanan, ada seorang pakcik datang menghampiri kami. Nak jual barang la tu.

Mula-mula aku nak buat toya je. Tapi aku tengok juga la apa yang pakcik tu jual.

"Assalamualaikum.. saya mahu jual ini tulisan atas daun.. Saya dengan keluarga saya tulis sindri juga.." sambil pakcik tu menghulurkan kepada aku sampel hasil kerja dia. Dia sedikit pelat tapi dia faham apa yang aku cakapkan.

Huhu.. agak cantik. Mengenangkan yang dia hanya menjual hasil seni dia dengan berjalan kaki. Aku minta dia tunjukkan yang lain-lain.. Ada kalimah Allah, Muhammad, selawat nabi, surah-surah 3 Qul. Aku sekadar beli  1 je ayat seribu dinar. Banyak kali aku offer mak kalau nak buat hiasan, mak kata tak perlu. Jadi, memang ayat seribu dinar sahaja la.

Murah dia jual benda tu. RM12 je. Sedangkan, kalau pergi beli masa ada pameran, koman-koman harga mesti RM30 ke atas.

Ambil dari blog orang. Aku tak rajin nak tangkap gambar dan upload

Aku try minta nombor telefon pakcik tu tapi dia gelak je. Dia ingat aku bergurau je kot. Kalau la dia tau betapa cikgu sekolah aku suka beli benda-benda seni macam tu.

Masa balik, nampak pakcik tu berjalan. Mak kata, dia nampak penat sangat. Menyesal pula aku tak tawarkan dia untuk beli minuman tadi.

Masa dah dalam perjalanan, sekali lagi aku menyesal. Kan bagus kalau aku beli je kalimah Allah Muhammad tu buat letak kat surau sekolah?

Hurmm.. pakcik, saya harap jualan pakcik laku. Maaf la sebab tak beli lebih banyak dan mudahkan urusan pakcik. Kalau jumpa lagi lain kali, saya beli lagi.. Moga Tuhan murahkan rezeki pakcik sekeluarga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama