KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 13 Mei 2012

En. Ken lagi!!!

Jom cerita tentang Encik Ken..

Serius, aku rasa, pada akhir tahun ni, En. Ken boleh dikatakan sebuah kerta baru. Cuma, setiap bahagian dia tak sebaya.. Hahahaha..

Tadi aku hantar En. Ken ke ACT Pandan Indah sebab ada bocor kat minyak hitam. Mula-mula aku nak hantar  ke bengkel yang dekat rumah ni tapi dia perlukan 1 minggu nak repairdan dia sediakan kereta untuk kegunaan aku. ACT kata 1 hari boleh siap. Jadi, aku pergi ACT la (aku tak sanggup berpisah dengan En. Ken lama-lama. Huhu)

So, sebenarnya takde apa-apa yang bocor, cuma getah yang tutup tempat minyak tu dah keras jadi dia tak mengembang semasa panas. Jadi, kena tukar baru. tak mahal pun.. RM42 je.. TAPI disebabkan Kenari ni lebih kurang Kancil), bahagian minyak hitam dia kat bawah) maka yang mahal adalah kos upah sebab nak angkat keluar enjin tu yang payah.

Semuanya dah selesai. 1 lagi pula masalah timbul. Ekzos pecah/bocor sudah.. kena beli baru. Kena riki harga la. Mungkin bulan 6 baru beli sebab bulan ni aku dah beli tail lamp dan repair enjin sikit. Oh, tail lamp aku dapat RM100/pasang ok. Aku bangga dengan pencapaian aku. Hahaha...

Bulan 6 juga aku akan cat semula En. Ken.. hurmm.. aku rasa, beli ekzos bulan ni la kot. Uh uh.. serius bulan ni bajet main kejar-kejar.. Dah la Isnin ni nak renew insurans dan cukai jalan. Aish!!!! Cukup ke duit nak pergi Singapura nih?

Takpe.. tak salah melabur sikit untuk keperluan... huhu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama