KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 8 Mac 2012

Nak tukar kereta tapi... tak jadi la!

Aku sembang dengan dia (orang yang aku minat) dalam YM. Antara soalan awal dia ialah "Kenari apa khabar?" aku pun ceritakan perancangan aku terhadap En. Ken..

Jawapan dari dia mudah je.. "Beli baru je la.." Tu bukan kali pertama dia bagi cadangan macam tu. Dah banyak kali dah. Sampai ada la sekali tu aku tanya pada dia, " Buruk sangat ke kenari saya?"

Hurmm.. Aku sayang En. Ken. Yup, dia bukanlah kereta yang terhebat sebab dia banyak kali juga meragam. 
1-Aircond rosak
2- kemalangan kecil yang mengakibatkan dia lekuk sana sini, warna pun memang out dah
3- bunyi belt (tak pasti yang mana satu) yang mengejutkan jiran aku saban pagi
4- tingkap dan pintu yang dah tak berapa nak ikut arahan (suka hati dia nak kunci ke tak)
5- enjin yang sangat menggoncang body (orang kata mounting dah tak elok)
6- tinted cermin dah mula mengelupas

Oh, lupa.. body yang dimaksudkan ialah body kereta

Jujur, ada jugak la aku pasang niat nak tukar kereta lain. Mula-mula ingat nak tukar ke Viva je tapi bila fikir balik.. orang bisanya kalau tukar kereta makin upgrade. Nape aku downgrade pula? Lagipun, kalau tukar kereta, aku kena bayar bulan-bulan. En. Ken ni dah habis bayar dah.

Jadi, aku tengok la majalah (ke katalog?) motor trader, kalau-kalau ada kereta dalam bajet (aku macam minat Honda Jazz). Dalam masa tu aku perasan 1 perkara..
" Harga Kelisa terpakai adalah lebih mahal dari Kenari terpakai yang sebaya dengannya"


lagi mahal dari


Why? Why? Aku sangat kecil hati ye.. Kenapa pula Kelisa lagi mahal? 

Terus aku tak jadi nak jual En. Ken! Baik aku baiki dan pakai dia sampai tua! Huh! Tak pun, aku akan pakai sampai ada orang sanggup nak mewarisi En. Ken. Aku takkan give up dia lagi. Biar la belanja sikit untuk upgrade kereta ni dari kena ada komitmen tiap bulan (jangan lupa yang aku baru beli rumah).

Huhu.. cerita pasal rumah, mengingatkan aku yang aku perlukan penasihat kewangan!!! Aku nak tau kalau aku ada buat silap dalam rancangan kewangan aku. Siapa sudi bantu??? 

2 ulasan:

  1. :D Kalau dah beli rumah kena kurangkan aktiviti lain yang banyak mengeluarkan wang keluar.

    BalasPadam
  2. huhu.. terpaksa setuju... huhuhu

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama