KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 11 Mac 2013

Makan-makan di hotel De Palma Ampang

Minggu lepas aku mesyuarat. Duduk kat Hotel De Palma Ampang. Memang la sekangkang kera je dari rumah aku. Tapi aku tetap tidur hotel sebab... Nak makan!!!! Muahahaha..

Aku tak check-in pada hari yang sepatutnya. Sebelum aku buat keputusan tak nak pergi check-in tu, sempat la aku tanya dulu kat kawan aku best tak dinner (kalau dia kata best, tobat aku usahakan gak g hotel check-in)



Jadi, aku check-in pada waktu sarapan. Sempat la aku try sarapan situ. 

Aku suka!!!!!! ada macam-macam. Yang paling penting, ada cornflakes dengan susu, bubur nasi, bihun sup, telur separuh masak (syttt... jangan bagitau Pn. Hanizah), ada air jambu batu.. wa!!! Suka! Suka! Suka!

Lagi best, disebabkan cikgu-cikgu yang berpangkat besar ni tak suka nak tidur sorang-sorang, maka aku dapat la bilik single (merasa jap bilik orang gred 48.. kui.. kui.. kui). Gila best!

Lunch. Hari pertama, aku makan yang kat dalam je. Tak tau pun boleh ambil kat luar. Lagipun aku berkejar ke sekolah. Tapi, bila hari kedua... Ha kau!!! Luar dalam aku sapu. Dengan somtamnya, pasta, ABC.. hohoho.. takde yang terselamat.

Dinner kat De Palma adalah sangat sempoi. Sampaikan aku hanya makan rojak buah je. Tu pun untuk 1 malam je. Malam lain aku makan kat rumah. Haha..

Aku rasa, moral yang cuba disampaikan oleh hotel ni ialah, malam jangan makan banyak-banyak. Cukup sekadar alas perut..

Oh, yang paling aku suka ialah, pada hari Jumaat, hotel ni sediakan Surau Jumaat untuk orang sekitar. Surau dia dilanjutkan ke kolam renang dia. Yang paling best, kawan aku kata, dia siap sediakan makanan untuk para jemaah. Waaaa!!!!

Baik-baik, jangan sampai jatuh..

Oh, masa aku nak keluar parking, aku punya la tunggu orang parking ambil tiket aku. Rupa-rupanya palang memang diangkat. Aku rasa, dia angkat palang supaya orang yang datang boleh parking free pada hari Jumaat. Suka! Suka! Suka!

Oleh itu, jom pergi De Palma untuk lunch!

Berbalik kepada cerita mesyuarat. Mesyuarat kali ni la aku claim elaun perjalanan paling sikit. RM11.20 untuk 2 hala. Maunya tak? hotel tu 1 poskod kot dengan rumah aku.

Dengar citer, mesyuarat akan datang buat di Flamingo pulak. Hahahaha.. Mungkin aku boleh claim elaun perjalanan RM12 la pulak kot. Hahahaha!!

======================================================

Menarik Tentang Hotel De Palma Ampang
1- Dia ada Muslims' Floor - Kat tingkat ni, dia sediakan telekung kat tiap bilik, ada kurma dan bacaan ayat quran
2- Dia ada surau Jumaat. Jadi, kalau rasa nak usha laki-laki beriman, awek-awek boleh lunch kat sini hari Jumaat.
3- Ada kotak 'Tanyalah Ustaz'-korang bagi soalan, ustaz akan try jawab. Balasan adalah melalui email..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama