KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 6 Januari 2013

Dari Mata Seorang Perogol (Bahagian 1)


Sekumpulan perogol di penjara (di luar negara) telah ditemuramah mengenai faktor yang mereka lihat dalam memilih mangsa mereka dan di sini adalah beberapa fakta menarik:

Faktor-faktor pemilihan mangsa

1] Perkara pertama yang mereka lihat adalah gaya rambut. Mereka cenderung untuk memilih wanita yang mempunyai rambut fesyen ekor kuda, sanggul, tocang atau lain-lain yang boleh ditarik dengan mudah. Dengan kata lain, mereka lebih gemar mangsa berambut panjang. Wanita dengan rambut pendek jarang jadi mangsa kerana susah nak tarik dan paksa ikut arahan.

2] Perkara kedua yang dilihat ialah pakaian. Mereka akan mencari wanita yang pakaiannya mudah untuk dibuang/ditanggalkan dengan cepat. Ramai daripada mereka membawa gunting untuk mengoyakkan pakaian dan sebagai senjata.

3] Mereka juga mencari wanita yang menggunakan telefon bimbit mereka, mencari barang di dompet mereka atau melakukan aktiviti lain semasa berjalan kerana mereka dalam keadaan leka dan mudah dikalahkan.

4] Tempat nombor satu wanita paling kerap diculik/diserang adalah tempat letak kereta pusat membeli-belah. Nombor dua adalah tempat letak kereta pejabat / garaj. Nombor tiga adalah tandas awam.

5] Perogol akan menangkap mangsa dan segera bergerak ke lokasi kedua di mana mereka tidak perlu bimbang kemungkinan ditangkap.

6] Jika anda melawan, mereka akan berputus asa dan melepaskan anda kerana mereka menyedari anda tidak berbaloi dijadikan mangsa kerana ia akan memakan masa dan orang ramai mungkin akan tersedar ada sesuatu yang tak kena.

7] Perogol jarang memilih wanita yang mempunyai payung atau sebarang objek yang boleh digunakan sebagai senjata dari jarak jauh di tangan mereka. Kunci bukan penghalang kerana anda perlu benar-benar dekat dengan penyerang untuk menggunakannya sebagai senjata. 

Sambung ke bahagian 2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama