KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 19 Jun 2012

Lupakan Si Dia?? Begini caranya..

Hari tu, aku ada bagitau yang aku sedang cuba untuk melupakan seseorang dan proses tu sangat susah. Kebetulan, ada pulak orang bertanya tips dari aku, macam mana nak lupakan orang yang dia suka tapi bel;um ada jodoh tu..

Jujur, aku seorang yang amat menyedihkan. Aku banyak kali suka orang dan banyak kali ditolak. Jadi, untuk  melupakan seseorang, satu-satunya cara yang paling berkesan untuk aku ialah, 
"orang itu perlu tidak mengendahkan aku sekurang-kurangnya selama 6 bulan"

Yup, aku tak tipu. Orang tu cuma perlu abaikan aku selama 6 bulan. Dalam 6 bulan tu aku akan bersedih, meratap, naik berat badan, belajar untuk terima hakikat, pulih dan bangkit semula. Lepas 6 bulan tu, biasanya, InsyaAllah, aku dah boleh bertegur sapa semula dengan orang itu tanpa perasaan yang lebih dari yang sepatutnya.

Dan, dalam masa yang sama, aku memang akan cari orang lain untuk jadi tempat aku mengadu dan ganti tempat dia yang aku suka tu.. Chup!! Bukan aku cepat suka orang. Aku cuma perlukan orang untuk dengar aku membebel. hahaha... dan percayalah, orang yang aku suka tu selalu jadi telinga yang mendengar..

Tapi itu aku.. Yang dah selalu ditolak. Orang lain tak sama dengan aku. Kebetulan, hari ni aku jumpa pulak tips ni.. 

Jadi, untuk kamu-kamu yang sedang berusaha untuk melupa... Cuba amalkan tips-tips di bawah..

pau dari 9gag malaysia

Selamat mencuba..

Langkah 2, 4, 6 dan 9 aku dah buat dah...

6 ulasan:

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama