KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 4 Jun 2012

Demam dan cuti dan demam

Pergh.. Aku tak ingat bila kali terakhir aku update blog ni. Macam dah lama gila. Aku malas la nak kata blog bersawang segala bagai.. Tapi.. komputer aku agak dah tebal jugak la habuknya (padahal dari dulu sentiasa berhabuk. Yang tak berhabuk bahagian keyboard je)

Alkisahnya, aku telah memanfaatkan minggu pertama cuti aku dengan pergi ke Singapura. Dengar cerita bukan main best lagi. Jadi, nak juga la aku tengok negara yang berjiran dengan kita tu.

Yang kurang bestnya, hari pertama gerak, aku dah mula demam sikit. Sakit tekak juga. Tiba-tiba je. Yang bestnya, disebabkan sakit tekak, takdelah aku beli air yang pelbagai perisa. Aku setia kepada air masak je.

Dan aku masih demam. Ye.. aku masih demam seminggu kemudian.. Aku ingatkan, aku hanya akan sakit semasa berada di Temasik. Rupa-rupanya, balik ke Malaysia atau lebih tepat lagi ke Semerah (kampung mak aku), demam aku agak kebah tapi batuk dan sakit tekak masih macam tu. Harus tak aku salahkan air sarsi dan durian dalam hal ini?
Sampai 1 tahap, aku cekik sikit leher aku, baru aku sanggup telan ludah. Punya la sakit sakit tekak kali ni.. huhuhu.. takpe takpe.. ujian..

Dan hari ni, aku mengajar budak aku dengan keadaan tekak aku sakit.. huhuhu.. Serius, kalau orang lain, aku rasa dah kurus dah. Mana taknya, nak telan makanan, punya la perit... Tapi.. hari ni aku dah makan mi bandung, spageti, bebola ayam, nasi, dan perut aku masih nak sesuatu... hurmm.. apakah itu?

Bagi aku masa. Aku akan tuliskan pengalaman berjalan ke Singapura. Esok mungkin aku boleh siap bahagian 1. Ala.. bukan banyak pun aktiviti tapi aku memang suka tulis ikut hari.. So, tengok esok ye.. Hurmm.. kena ajak Fadh keluar la gini.. esok Taman Melur takde letrik.. TNB nak tukar meter..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama