KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 7 Oktober 2017

Time share dengan swiss garden international vacation club (SGIVC)

Aku ada buat time share dengan swiss garden. Kena bayar rm20k (tak pasti untuk 20 tahun ke.. 30 tahun entitlement) dan tiap tahun rm300++ utk maintenance.

Apa aku dapat?
7 hari (5 weekdays + 2 weekends) kelayakan menginap di hotel2 swiss garden

Tapi..
1- hotel dia x berapa banyak
2- hotel yang bersekutu pun tak banyak
3- selalunya penuh sahaja

Dan paling best.
Baru2 ni (cuti sekolah bulan 8), aku dan keluarga menginap di damai laut. Dapat la 2 unit (1 bilik + 1 apartment). Redha la sbb memang last minute.

Belek punya belek, aku terbaca yg entitlement yg digunakan adalah 2 weekend 2015 + 2 weekend 2016.

Soalan:
kenapa staf sgivc x maklumkan baki entitlement aku dan maklumkan aku cara nak convert entitlement? Kalau aku tak baca la benda tu, memang tak perasan.  Sedangkan, pada aku, sepatutnya customer svc nasihatkan aku untuk gunakan kesemua entitlement 2015 aku sebab entitlement akan expired pada 9/9/17.

Terpaksa la aku yg call dan tanya cara nak convert entitlement.

So, aku telah hantar (fax) borang convert entitlement pada 7/9, 8/9 dan 11/9

Yang bestnya, dia kata terima fax pada 11/9. Untung buat sgivc, kerugian buat aku sebab entitlement aku expired pada 9/9. Hahaha

Apakah yang aku bebelkan ni?
Tak payah la beli time share dgn hotel2 ni semua. Masa nk ko join, kemain manis mulut dia. Lepas dapat duit, gudlak! Dah la keje aku, mmg hanya cuti masa peak season.

Baik simpan duit korang baik2 dan book je hotel melalui web2 tempahan yang banyak tu.

Kalau korang baca sampai habis, tahniah! Aku sekadar nak tunaikan janji aku pada sgivc utk tulis pasal dorg kat fb.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama