KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 20 Januari 2011

ANAK LELAKINYA SANGAT MANIS 3

Ingat tak dulu aku cerita tentang anak Kak Roziah yang sweet sangat tu? Masa tu, aku cerita tentang Amir (si adik). Kali ni aku nak cerita tentang Ashraf pula (si abang)

Kisahnya, salah seorang anak Kak Roziah ni tengah melanjutkan pelajaran di Mesir. Jadi, masa cuti sekolah hujung tahun lepas, mereka sekeluarga (Keluarga yang besar ok! Anak Kak Roziah ada 9 orang! Dragon Ball pun kalah!) telah berkeputusan untuk ke Mesir. 

Rancangan mereka untuk ke Mesir sampai ke pengetahuan ustazah si Abang. Maka, ustazah tu pun pesanlah pada si Abang, "Asyraf, pergi Mesir nanti, jangan lupa bawa balik unta umtuk ustazah ye?"

Mereka sekeluarga pergi ke Mesir..
Memang seronok kerana pada waktu itu adalah musim sejuk. Mereka telah melawat piramid, kilang kristal, dan.. err.. aku tak ingat. Banyak sangat gambar.

Sehinggalah mereka pergi ke salah satu pasar. ada macam-macam benda di situ. Termasuklah patung unta. apa lagi, mula la si Asyraf merengek-rengek minta dibelikan patung unta untuk ustazahnya.
antara patung unta di bazar di mesir.. tapi bukan unta ni yang si Abang nak

Asyraf: mama.. nak beli unta untuk ustazah..
Kak Roziah: eh.. takkan nak beli yang ni kot.. tak boleh..
Asyraf: nak jugak.. ustazah dah minta abang belikan unta untuk dia..
Kak Roziah: Kita belikan yang lekat-lekat kat peti sejuk (fridge magnet) untuk ustazah ye..
Asyraf: tak nak.. nak beli ni jugak..
Kak Roziah: tak boleh la.. Nanti malaikat tak masuk rumah. Mesti ustazah abang tak nak.
Asyraf: Malaikat tak masuk rumah kalau ada patung eh mama?
Kak Roziah: Aah.. kita beli yang lekat kat peti sejuk tu ye?
Asyraf: oo..ok..
Amir bersama unta yang si Abang nak beli.. huhu.. tak ke haru? (gambar ihsan Kak Roziah)
Fuh.. setel...

p/s: Budak sekolah rendah memang sentiasa nak puaskan hati cikgu dia. tak kira apa cikgu dia nak, dia mesti nak cuba bagi.

p/p/s: masa di mesir, si Asyraf dapat naik unta. dia cakap pada emaknya, "Abang dah naik kuda.. dah naik unta. Keldai je belum mama" (faham-faham je la.. maksud dia) tapi di mesir, keldai adalah untuk mengangkut barang. bukan untuk tunggangan.

p/p/p/s: Cerita dan skrip asal adalah benar tetapi telah ditokok tambah oleh aku sendiri (aku mana ingat ayat sebenar)

Isnin, 17 Januari 2011

Dinner Hotwheel Collector Club

Siapa rindu aku angkat tangan!!! Tinggi-tinggi! Huh! Takde? Kecewa betul aku!

Kisahnya, aku telah keluar untuk sesi 'perasan cun' bersama A dan seorang kawanku di Taman Tasik Titiwangsa. Kenapa aku kata sesi 'perasan cun'? Sebab untuk memberikan riak yang selamba kepada jurufoto, seseorang itu memerlukan keyakinan diri yang tinggi. dan aku rasa, kalau seseorang tu tak perasan yang diri dia cun, mesti susah untuk dia bergaya di hadapan jurukamera. Mesti nak tergelak la.. Tak pandai beraksi la.. Teragak-agak.. tak percaya? Hahaha.. Cuba la bergambar di tengah orang ramai dengan aksi-aksi tertentu.

Selepas sesi perasan cun, kami telah melawat ke Balai Seni Lukis. Sempatlah aku membeli beg Balai Seni. Aku suka sangat!!!

Yang aku nak cerita sebenarnya adalah aktiviti petang/malam aku. pada hari Sabtu yang sama, En. Kerol telah meminta aku untuk menemaninya pergi ke jamuan makan malam Kelab Pengumpul Kereta Hotwheel Malaysia di restoran puteri, Damansara. Dia dah beli 3 tiket, tiba-tiba 2 orang yang sepatutnya menemaninya tidak dapat hadir..

Aku? Aku tak kisah la apa sebab aku terpilih, kalau orang dah ajak makan, ok je. Semasa mendaftar, kami diberikan sebuah kereta (mainan) seorang. Kereta itu akan kami gunakan untuk acara perlumbaan yang akan diadakan nanti.

En. Kerol mengajak aku pergi bersolat dulu. dia telah memperkenalkan aku kepada 2 orang rakannya iaitu Hud dan Xeifu. yang paling mencairkan aku ialah, mereka bersolat maghrib secara berjemaah.. Aiyok! Cair nyah!

En. Kerol pula beberapa kali berulang alik ke keretanya untuk memilih kereta untuk dilumbakan dalam acara 'garrage car' (setiap orang mempertaruhkan kereta terbaik yang mereka ada. Tidak kira sama ada yang asal atau telah diubah suai). Huhu.. ternyata, mereka semua ni agak serius dalam memilih kereta untuk dipertandingkan. berat kereta, saiz tayar, jenis tayar, saiz kereta semuanya diambil kira. Aku agak terkejut. tapi, takpelah, hobi mereka..
antara koleksi yang dipamerkan.

Oh, untuk pengetahuan korang, peminat kereta hotwheel ni bukan sekadar mengumpul kereta tersebut. mereka juga mengubahsuai (mengecat, menukar tayar dan memasang pelekat baru) kereta mereka. Tinggal mereka tak hantar kereta itu untuk diservis sahaja. Memandu? Kalau ada lampu pengecil, mereka pandu kot..


antara kereta-kereta yang diubahsuai oleh Daniel H
Jamuan dimulakan dengan aktiviti makan-makan. Perlu diingatkan di sini, terdapat lebih kurang 75 orang dalam majlis tersebut dan di kalangan itu hanya ada 4 orang perempuan termasuk aku.. Aku terus menyerbu spaghetti yang disediakan.. Sedap! Simple and nice! Ada juga buah tembikai, sate (10 cucuk je. Mula-mula aku ambil lebih, lepas tu aku pulang balik), soto, cheezy potato (sedap gila! Aku ulang 3 kali), salad dan air oren. Ada lagi yang lain tapi aku sebut yang aku makan je. haha..

Sepanjang sesi makan-makan, perlumbaan kereta Basic (kereta yang kami dapat masa mula-mula sampai) diadakan secara kalah mati. Kereta aku out pada saringan awal lagi.. huhu.. sambil itu, turut diadakan cabutan bertuah.

Selepas acara perlumbaan Basic Car, acara Garrage Car pula diadakan secara liga. Masa ni aku memang tak berapa kisah dah. Maklumlah, tak mendaftar.. maka aku tumpukan perhatian terhadap cheezy potato aku.. Hehe..

En. Kerol kalah dalam perlumbaan. Tu yang penting. Tapi lain halnya dalam acara lelongan. En. Kerol mempertaruhkan banyak wang untuk mendapatkan kereta-kereta idamannya (beetle VW, Nissan Fairlady, Mini..) aku tak ingat tapi ada 8 buah semuanya yang telah dibeli oleh En. Kerol. Memang la dia ni.. Aish.. Kereta-kereta ini telah diubahsuai dan diberi wajah baru.
koleksi lagi..

Selepas acara lelongan, sesi bergambar dan balik rumah.. huhu.. Kalau la aku boleh stay, boleh aku makan lagi cheezy potato tu.. Tapi jam sudah pukul 10.30 malam. Kena balik. Nanti mak marah.


Salah satu kereta yang en. kerol berjaya bida. Beetle VW. cuba tengok, kereta tu macam tersenyum kan?
p/s: sorry, takde gambar makanan. aku tak nak la nampak pelik. mereka semua fanatik tangkap gambar kereta, aku pulak tangkap gambar makanan. tolong faham masalah aku. aku juga tak tangkap gambar en. kerol dan orang lain sebab.. mereka lelaki ok!! pelik kalau aku beria tangkap gambar diorang! aish!!! tu pun nak kena beritahu ke?
kereta untuk dijual. siapa nak beli???

p/p/s: kalau aku dapat komen atau permintaan untuk cerita pasal kegilaan pengumpul Hotwheel ni, aku akan cerita lain kali. Dan aku akan minta en. Kerol proof-read dulu tulisan aku.

p/p/p/s: Aku dan en. kerol hanya kawan sekolah rendah. dia terfikir nak bawa aku kerana aku kuat makan. rasa berbaloi di bawa ke buffet. aku rasa aku makan sikit je. Tapi orang lain makan lagi sikit. mereka lebih hairan dengan kereta kecil berbanding sate, spaghetti, soto dan CHEEZY POTATO!

Isnin, 10 Januari 2011

too good to be true - frankie valli

aku dah nak out dah sebenarnya.. tiba, radio kat blog aku ni main lagu favourite aku.. aish...

lagu ni memang best tapi bila dibuat dalam versi brass band dalam filem "10 things i hate about you", lagi la aku suka..

so, bak kata orang, sharing is caring...

nah!

========================================
Tajuk: Too Good To Be true
Penyanyi: Frankie Valli

You're just too good to be true.
Can't take my eyes off you.
You'd be like Heaven to touch.
I wanna hold you so much.
At long last love has arrived
And I thank God I'm alive.
You're just too good to be true.
Can't take my eyes off you.

Pardon the way that I stare.
There's nothing else to compare.
The sight of you leaves me weak.
There are no words left to speak,
But if you feel like I feel,
Please let me know that it's real.
You're just too good to be true.
Can't take my eyes off you.

I love you, baby,
And if it's quite alright,
I need you, baby,
To warm a lonely night.
I love you, baby.
Trust in me when I say:
Oh, pretty baby,
Don't bring me down, I pray.
Oh, pretty baby, now that I found you, stay
And let me love you, baby.
Let me love you.

You're just too good to be true.
Can't take my eyes off you.
You'd be like Heaven to touch.
I wanna hold you so much.
At long last love has arrived
And I thank God I'm alive.
You're just too good to be true.
Can't take my eyes off you.

I love you, baby,
And if it's quite alright,
I need you, baby,
To warm a lonely night.
I love you, baby.
Trust in me when I say:
Oh, pretty baby,
Don't bring me down, I pray.
Oh, pretty baby, now that I found you, stay..

Ahad, 9 Januari 2011

Sebenarnya, Tapi, Jadi dan Hakikatnya

Sebenarnya..

Hati aku ada sikit sedih,
Sikit sedih untuk diri sendiri, sikit sedih untuk orang lain, sikit sedih untuk kucing yang kena lenyek kat pasar tadi

Rasa nak give up,
Dengan orang tu. Rasa nak bersemuka dan cakap je, " Takpelah, cukup sampai sini. Rasanya saya takkan pape"

Rasa nak bercerita,
Pada blog, pada kawan, pada dia, pada sesiapa sahaja yang sudi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tapi....

Hati yang sedih ni memang selalu cepat sedih.
Memang la nak sangat lepaskan dia, tapi tengoklah.. esok-esok mesti aku cari dia lagi
Semua orang pun dah bosan dengar cerita aku..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jadi..
cukuplah cerita sampai sini dulu..
nak senyap seketika.. tak lama kot. mungkin 1 hari je.. hehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hakikatnya,
aku kena menaip nama budak Bendahara dan budak Kelab Bola Jaring =p